Kako postići da vaše dijete nema strah od zubara? | Zubo.hr

Savjeti

Kako postići da vaše dijete nema strah od zubara?

Posjeti zubaru su u životu neizbježni. Čak i ako imate nevjerojatnu genetiku i nemate plombi, nekad ćete morati sjesti u stomatološku fotelju – barem zbog pregleda. Dok su neki to prihvatili i redovno posjećuju zubara, ima ljudi koji se smrtno boje te spoznaje. Naviknite svoju djecu na posjete zubaru u ranoj dobi da u budućnosti vaše dijete nema strah od zubara!

dijete nema strah od zubara

Budimo realni, teško da će posjeti bilo kakvom doktoru ikada biti zabavni  – no to ne znači da ih se treba bojati! Prema jednom istraživanju, čak 36% populacije ima strah od zubara ili anksioznost pri posjetu, a 12% ih se ekstremno boji.

Nadamo se da vi niste dio te zapanjujuće statistike – no ako jeste, uz ove korake se možete barem pobrinuti da vaše dijete nema strah od zubara!

Dovedite dijete na vlastiti pregled

Vašem će djetetu zasigurno biti lakše kad vidi da i vi sjedate u tu fotelju. Djeca uče po primjeru, stoga ako vi odradite pregled bez suza, veće su šanse da će i vaše dijete. Ako imate dobrog zubara, dajte si truda i skupa napravite zabavno iskustvo od posjeta zubaru!

Čitajte djetetu o posjetu zubaru

Postoje razne edukativne knjige za djecu, uključujući knjige o posjetu zubaru. Djeca se, kao i puno odraslih, boje nepoznatog – ako znaju što mogu očekivati kod zubara, bit će ih manje strah.

Od pregleda napravite opuštajuće iskustvo

Stomatološke fotelje su zaista udobne, bilo bi šteta to ne iskoristiti! Olakšajte svom djetetu pregled uz pomagala poput slušalica, jastuka, toplih ručnika i sl. kako bi mu pregled ostao u što boljem sjećanju.

Redovno posjećujte zubara

Ne mislimo da dođete popiti kavu kod njega svakih tjedan dana, no potrudite se da dijete ide na pregled barem svakih godinu dana. Što je više  tih rutinskih pregleda, dijete će vam biti opuštenije. Ako ga dovodite samo kako bi mu bušili zube, normalno da će se bojati!

Nagradite dijete nakon pregleda

Nagrađivanje nakon obavljenog zadatka je metoda koja rijetko kad zakaže. Neka se vaše dijete veseli tome što će biti nakon zubara. Odite na sladoled, u kino ili što god vaše dijete voli – možete pustiti i da sam bira!

Oralna higijena

Koliko često trebamo mijenjati naše četkice za zube?

,

Većina nas zna da četkice za zube nisu namijenjene da traju vječno. No, vrlo malo ljudi zna prepoznati kada je vrijeme da bacimo četkicu u koš i kupimo novu.

Vjerojatno će se mnogi iznenaditi i smjernicama proizvođača i preporukama stomatologa, da bi četkicu za zube trebali mijenjati svakih 12 do 16 tjedana.

Postoje i slučajevi kada ćete možda morati i prije zamijeniti četkicu za zube. Ako ne zamijenite četkicu ili glavu električne četkice na vrijeme, to može utjecati na vaše zdravlje zubi i proširiti infekciju.

četkice za zube

Koliko često biste trebali mijenjati četkice za zube?

Vaša četkica za zube prva je linija obrane od bakterija koje uzrokuju bolesti desni, karijes i neugodan zadah.

Ravne dlačice na četkici i čista i lako prihvatljiva ručka najbolje su za male pokrete u ustima. Četkica s mekanim dlačicama učinkovito će ukloniti staru hranu i bakterije koje se mogu skupljati oko zubi.

Ako slijedite standardnu ​​preporuku četkanja zubi 2 minute po dva puta dnevno, već poduzimate korake kako biste zaštitili svoje zube.

Pranje zubi između svakog obroka i nakon slatkog međuobroka dodatni je korak koji možete poduzeti da biste bili proaktivni u sprečavanju karijesa.

Četkanje dva ili više puta dnevno još uvijek se smatra standardom za ručnu četkicu za zube. Ovom brzinom upotrebe, dlačice na četkici počet će ispadati i izvinuti će se u roku od otprilike 3 mjeseca.

Centri za prevenciju i kontrolu bolesti (CDC) također savjetuju zamjenu četkice za zube svaka 3 do 4 mjeseca ili kad god se čini da se istroši.

Jednom kad dlačice na četkici nisu više krute, četkica je spremna za smeće. Bez dlačica koje četkaju hranu i naslage, vaša četkica za zube brzo gubi svoju učinkovitost.

Koliko često biste trebali mijenjati glavu električne četkice?

Glave električnih četkica čiste površinu zubi brzim okretanjem ili vibriranjem. Štoviše, te su dlake kraće, što znači da se mogu brže istrošiti.

Planirajte zamijeniti glavu četkice na vašoj električnoj četkici svakih 12 tjedana ili čak i ranije. Pripazite na znakove istrošenosti dlačica kako biste znali kada je vrijeme za novu glavu četkice.

Ostali razlozi za promjenu četkice za zube

  • Ako ste vi ili član obitelji bili bolesni, dobro je zamijeniti četkicu kao i četkicu svih ostalih u vašem kućanstvu.
  • Virusne i bakterijske infekcije posebno su zabrinjavajuće i dobar su razlog da svoju staru četkicu zamijenite novom.
  • Ne zaboravite promatrati svoje dijete dok pere zube kako biste bili sigurni da glavu četke ne izlažu bilo kojoj drugoj površini osim zubi.
  • Ako netko drugi greškom koristi vašu četkicu za zube, riješite je se. Bolje je biti siguran, a svačija usta imaju različite bakterije od vaših.

četkice za zube

Kako se brinuti za četkicu za zube

Da biste četkicu za zube iskoristili na najbolji mogući način, brinite se o njoj onako kako biste koristili bilo koji drugi alat za osobnu njegu ili higijenu.

Ne dijelite četkicu za zube ni s kim drugim, čak ni s članovima uže obitelji. Ako je vaša četkica za zube pohranjena u šalici ili spremniku s ostalim četkicama, pokušajte da se glave ne dodiruju.

Nakon četkanja, četkicu za zube u potpunosti isperite vodom iz slavine. Za dezinfekciju ne trebate koristiti sredstvo za dezinfekciju, ispiranje usta ili vruću vodu. Pokušaj “saniranja” četkice za zube na ovaj način zapravo može širiti klice.

Također vam nije potreban poseban zatvoreni spremnik za održavanje četkice za zube čistom kad nije u upotrebi. Neki od ovih spremnika mogu potaknuti rast plijesni ili širenje bakterija.

Čimbenici rizika za upotrebu četkice za zube izvan preporučenog životnog vijeka

Svaki put kada koristite četkicu za zube, dlačice su izložene vodi i kemikalijama iz vaše zubne paste. To čini dlačice malo slabijima pri svakoj upotrebi. Dlačice se savijaju i uvijaju u novi oblik, koji je poznat kao “rasplamsavanje dlačica”.

Studija iz 2013. godine, pokazala je da nakon 40 dana dosljedne upotrebe, izbijanje dlačica čini vašu četkicu za zube manje učinkovitom. Sudionici studije koji nisu zamijenili četkice za zube 40. dana upotrebe doživjeli su znatno više nakupina naslaga.

Vaša četkica za zube važan je alat za oralnu higijenu. Da biste održavali četkicu i maksimalno iskoristili njezin životni vijek, koristite samo vlastitu četkicu i spremite je uspravno i pustite da se osuši na zraku.

Planirajte zamijeniti četkice za zube svake osobe u vašoj obitelji svaka 3 do 4 mjeseca i označite svoj kalendar na datum kupnje kako biste se sjetili kada je vrijeme da ih ponovno zamijenite.

Nastavi čitati

Oralna higijena

Kada četkati zube? Prije ili poslije doručka?

,

Već dugo je preporuka da se zubi peru dva puta dnevno, pune 2 minute. No, ove smjernice ne preporučuju kada četkati zube.

Radi uspostavljanja redovite navike četkanja, mnogi ljudi peru zube svaki dan u isto vrijeme. Četkanje svakog jutra i ponovno navečer prije spavanja čini se standardom za većinu ljudi. Ovaj jednostavan raspored četkanja ljudi ugrađuju u rutinu.

Ali što ako ste četkali zube u pogrešnom dijelu jutarnje rutine?

Neki stručnjaci kažu kako je četkanje prije doručka znatno korisnije za vašu zubnu caklinu i cjelokupno zdravlje usne šupljine.

Iako nitko ne želi piti jutarnji sok od naranče kad još uvijek ima okus fluora u ustima, moguće je da je najbolje za vaše zube učiniti upravo to.

kada četkati zube

Zašto je možda bolje četkati zube prije doručka

Na ovo pitanje postoji znanstveni odgovor. Dok spavate, u ustima se množe bakterije koje uzrokuju naslage. To je dio zašto se možete probuditi s “jutarnjim zadahom”.

Pranje tih bakterija zubnom pastom s fluorom oslobađa zube od naslaga i bakterija. Također prekriva vašu caklinu zaštitnom barijerom protiv kiseline.

Prema klinici Mayo, trebali biste izbjegavati pranje zubi barem 30 minuta nakon jela ako konzumirate nešto kiselo. Doručak poput tosta, limuna i kave, uglavnom odgovaraju kriterijima kisele hrane.
Kad ujutro operete zube prije doručka, također pokrećete i proizvodnju sline. Vaša slina pomaže vašoj hrani da se razgrađuje i prirodno ubija štetne bakterije u ustima.

Mjere opreza za pranje zubi nakon doručka

Ako vašoj jutarnjoj rutini više odgovara četkanje zubi nakon doručka – možda ćete trebati imati na umu iduće informacije.

Neki od omiljenih jela i pića za doručak su ujedno i neke od najgorih namirnica za vašu caklinu, uključujući:

  • sok od naranče
  • citrusi
  • suho voće
  • kruh
  • kolači

Dakle, četkanje odmah nakon doručka može biti posebno loše za zube.

Čekanje između pola sata i sat vremena nakon jela kako biste oprali zube najbolji je način da budete sigurni da štitite zube i vašu caklinu.

ADA preporučuje da pričekate 60 minuta nakon jela prije nego što operete zube, posebno nakon što pojedete kiselu hranu.

Kada četkati zube i kako?

Ispravno pranje zubi jednako je važno kao i (ako ne i važnije) od toga kada perete zube.

Bez obzira upotrebljavate li električnu četkicu ili standardnu četkicu možete slijediti korake u nastavku:

  • Navlažite četkicu malom količinom vode i dodajte malu količinu fluoridne paste za zube.
  • Operite zube pod kutom kako biste očistili teško dostupna mjesta. Četkajte 2 minute, pazeći da perete prednje zube, bočne strane i žvakaće površine zubi.
  • Iščetkajte jezik kako biste očistili sve bakterijske ostatke koji su se pojavili tijekom postupka četkanja.
  • Ispljunite ostatke paste za zube i isperite usta i jezik vodom.

Kada želite zaštititi zubnu caklinu, četkanje odmah nakon što se probudite ujutro je bolje od pranja zubi nakon doručka.

Ako morate prati zube nakon doručka, pokušajte pričekati između 30 i 60 minuta prije nego što ih operete.

 

Nastavi čitati

Oralna higijena

Što se dogodi ako ne peremo zube?

,

Noću ste preumorni i mislite da ako jednom preskočite pranje zubi, da vašim zubima neće biti ništa … zar ne? Nastavite čitati kako biste saznali više o tome što se dogodi ako ne peremo zube i kako  popraviti rutinu oralne higijene.

Nije kraj svijeta ako svako malo preskočite pranje zubi, ali definitivno postoje neki razlozi zbog kojih se morate sjetiti četkati svoje zube dva puta dnevno.

 

što se dogodi ako ne peremo zube

Mogući problemi zbog ne četkanja zubi

Slijedi nekoliko potencijalnih problema sa zubima – i ostatkom tijela – koji se mogu dogoditi ako ne operete zube.

Evo što se dogodi ako ne peremo zube

Pranje i cjelokupna njega zubi pomažu u uklanjanju naslaga koje često nisu vidljive golim okom.

Karijes

Plak je ljepljivi film koji oblaže zube i sadrži bakterije koje mogu prodrijeti u zaštitnu caklinu vaših zuba napadajući ranjive slojeve ispod. To dovodi do karijesa.

Ako se ne liječi, karijes može dovesti do zubnih infekcija i potencijalno do gubitka zuba. Sve se ovo uglavnom može spriječiti ako perete zube i održavate dobru oralnu higijenu.

Gingivitis

Plak može uzrokovati mnogo više od karijesa – može oslabiti i zubno meso te dovesti do gingivitisa – bolesti desni. Bakterije prisutne u plaku se upale i nadražuju desni, zubno meso postaje natečeno i krvari.

Parodontitis

Baš kao što je plak preteča karijesu, tako je i gingivitis preteča parodontitisu. Ovo je teška infekcija koja utječe na kosti koje podupiru vaše zube. Kao rezultat, parodontitis je vodeći uzrok gubitka zubi.

Srčana bolest

Studija objavljena u Europskom časopisu za preventivnu kardiologiju otkrila je da oni koji su četkali zube najmanje tri puta dnevno imaju manju vjerojatnost da će imati atrijalnu fibrilaciju i zatajenje srca.

Prema riječima istraživača, redoviti odlazak zubaru također je smanjio vjerojatnost da će osoba doživjeti komplikacije povezane sa srcem.

Vremenski slijed komplikacija

Nema puno sudionika istraživanja koji su željni odustati od pranja zubi na tjedan ili godinu dana, ali istraživanje nam može dati prilično dobru pretpostavku što se događa ako ne perete zube određeno vremensko razdoblje.

Evo što bi se moglo dogoditi ako ne četkate zube:

  • 1 dan: Zubni plak može početi uklanjati kalcifikat dentina – zaštitni materijal ispod cakline – u roku od 48 sati. To znači da imate mali vremenski okvir za uklanjanje naslaga prije nego što počne prodirati i potencijalno oštetiti vaše zube. Kako biste ih zaštitili češće četkanje zubi osigurava vam adekvatno uklanjanje naslaga.
  • 1 tjedan: Osim slabljenja zubne cakline, višak naslaga može imati prilično neugodne nuspojave: neugodan zadah iz usta. Ljepljive čestice hrane koje biste obično isprali i dalje će se nakupljati.
  • 1 godina: Teško je u potpunosti predvidjeti što bi se dogodilo da godinu dana ne perete zube. Nešto od toga ovisi i o vašem ukupnom zdravlju – ako vaše tijelo ima aktivniji imunološki sustav, možda ćete se uspjeti boriti protiv nekih bolesti i infekcija. Međutim, jedna godina izgrađenog zubnog plaka vjerojatno bi dovela do karijesa, bolesti desni i potencijalnog gubitka zubi. Ako stomatolozi ne savjetuju preskakanje četkanja jedan dan, definitivno ne preskačite četkanje godinu dana.

Pravilna higijena usne šupljine

Ljudi mogu imati vrlo različite poglede na ono što čini dobru oralnu higijenu. Evo nekoliko smjernica ADA-e kako se svakodnevno pravilno brinuti za zube:

  • Četkica. Perite zube dva puta dnevno zubnom pastom koja sadrži fluor za borbu protiv karijesa. Četkajte zube najmanje 2 minute kako biste bili sigurni da uklanjate što više nakupina naslaga.
  • Zubni konac. Zubnim koncem prođite između zubi barem jednom dnevno. Ako ne volite koristiti konac, možete isprobati alternative, poput interdentalnih četkica za zube ili trzalica za zube.
  • Posjetite svog zubara. Posjetite svog zubara najmanje jednom u 6 mjeseci. Neki vam stomatolozi mogu preporučiti da i češće dolazite. To će vam preporučiti ako ste skloni upalama, imate postojeće bolesti desni ili imate rizik od bolesti desni.Iako su ovo osnove higijene zubi, postoje još neki koraci kako bi vaši zubi i desni bili što zdraviji. To uključuje:
  • Suzdržavanje od upotrebe duhana. Pušenje cigareta ili upotreba bezdimnih duhanskih proizvoda može povećati rizik od karijesa i parodontalne bolesti.
  • Korištenje fluoriranog sredstva za ispiranje usta. To vam može pomoći ako ste nedavno imali puno karijesa ili vam stomatolog kaže da imate povećani rizik od nastanka istih.
  • Električna četkica za zube. Električna četkica za zube može vam pomoći ukloniti višak nakupina naslaga sa zubi.
  • Zdrava prehrana. Konzumacijom puno svježeg voća i povrća uz ograničavanje hrane s visokim udjelom šećera možete smanjiti rizik od propadanja zuba.

Nemojte paničariti ako zaboravite četkati zube svako malo. Ali imajte na umu da pranje zubi najmanje dva puta dnevno, čišćenje zubnim koncem jednom dnevno i posjećivanje zubara najmanje dva puta godišnje mogu biti vitalni za vaše cjelokupno zdravlje zubi.

Redovita rutina četkanja zubi važna je ne samo za vaše oralno zdravlje, već i za vaše cjelokupno zdravlje.

Nastavi čitati

Popularno

Send this to a friend
Send this to a friend